TERUG

ENGLISH

VRIEND
worden van het
Ruysdael?
Bekijk de mogelijkheden!

NIEUWSBRIEF
ontvangen?
In- en uitschrijven kan via
info@ruysdaelkwartet.nl.

Recensie Ruysdael Kwartet 10 februari 2016

 

“Het spel boeit van de eerste tot de laatste noot. Een grote professionaliteit gaat samen met een bloeiende fantasie die gevoed wordt door de vele nieuwe muziek die deze musici naast de klassieke werken uitvoeren. Verfijning en passie gaan hand in hand in hun versie van Tsjaikovski en Prokofjev.”
Katja Reichenfeld, klassieke zaken, Februari 2010

“Hun uitstraling is serieus, ze brengen een prachtig warm geluid, en hebben een samenspel dat ongelofelijk hecht en onwrikbaar in balans is.”
Rudolf Hunnik, Dagblad de Gooi- en Eemlander. Oktober 2009

‘Hier is een vriendenkring bezig. Wat door de één wordt opgemerkt, wordt door de ander tegengesproken of bevestigd, op een méér dan geraffineerde manier. Bijzonder is de dynamische verbeelding, de heldere verklanking..’
Alphens Nieuwsblad, januari 2005

‘Om te onthouden, dit kwartet!’
Wageningen, 11 april 2005

‘Ze doen niets anders dan op hoog niveau de mooiste wolkenluchten vol licht en schaduw voor korte tijd tijdloos vastleggen. Nú al zijn ze daar meesters in, zo jong als ze zijn’

Leidsch Dagblad, maart 2004

‘The Ruysdael Quartet impressed me as a most thoroughly musical and integrated ensemble.’
The Age, Melbourne, Australië, juli 2003

‘Leurs interprétations du ” quatuor à cordes n°1, Sonate à Kreutzer (Janacek) et ” Quatuor n° 8 en mi mineur , opus 59 n° 2 (Beethoven) étaient parfaites.’
Roger Simons, Musee d’Art Ancien, oktober 2003

‘De alertheid van de kwartetleden is opvallend. Daardoor anticiperen ze goed op elkaar en wordt er genuanceerd gemusiceerd. Ieder van de leden verzorgt de eigen melodielijn tot in de puntjes. Dat kwam vooral uit in het fenomenaal gebrachte eerste strijkkwartet van Leos Janacek. Het Ruysdael Kwartet bracht dit werk met grote spanning. Het werk biedt alle mogelijkheden om de strijktechnieken te etaleren, maar het overbrengen van hartstocht, pijn en angst vergt meer dan techniek. De musici beleefden de emoties en daardoor kwam deze muziek overweldigend over. ‘
De Stem juli, 2002